Бейсенбі, 19 Маусым, 2025
  • ҚАЗ
  • РУС
  • Бастапқы бет
  • Жоба туралы
  • Кіру
Қазақстандағы Ислам
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
Қазақстандағы Ислам
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
Қазақстандағы Ислам
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету

Мұхан Исахан: Діни сауат радикализм мен экстремизм қаупін сейілтеді

06.03.2020
- Сұхбат
0
540
ҚАРАЛДЫ
Facebook-те бөлісуTwitter-де бөлісу

– Біз діни экстремизммен күресте қандай маңызды мәселені ұмыт қалдырып жатырмыз?

– Діни экстремизм және радикализммен нақты тәжірибеде жүзбе-жүз күресіп жүрген біздер мәселенің түпкі себептерін емес, көбіне-көп салдарын жоюға күш жұмсаймыз. Діни қауіпсіздік мәселесімен шұғылданатын мемлекеттік органдар да негізінен реаблитациялық және дерадикализациялық бағытта жұмыс істейді. Бірақ, тәжірибеге қарайтын болсақ, аталмыш мемлекеттік органдар діни экстремизм мен радикализмнің көбінесе салдарымен күресіп, олардың қоғамға келтірген зияндарының орнын толтыруға басымдық беріп жатады.

Шынтуайтында, діни экстремизм мен радикализм мәселесінің қаупін сейілту үшін салдарымен бірге оның түпкі себептерін жоюға мән беруіміз керек.

Ал, түпкі себептерін қандай қоғамдық факторлар құрайды? Біз тек діни экстремизм мен радикализмнің салдарына басымдық берместен, осы мәселелерге де жіті назар аударуымыз қажет.

Тимур Бектұр, ІТ ағартушы: Жасанды интеллектіде этика болмайды

Тимур Бектұр, ІТ ағартушы: Жасанды интеллектіде этика болмайды

18.06.2025
Мақсұтбек АЙТМАҒАНБЕТ: Асқар таудың орны бөлек

Мақсұтбек АЙТМАҒАНБЕТ: Асқар таудың орны бөлек

17.06.2025

Діни экстремизм мен радикализмге итермелейтін себептерді анықтау арқылы біз мәселенің түпкі сырын біле аламыз. Ол үшін діни экстремизм және радикализмнің шығу тегі мен оған итермелейтін факторларды анықтасақ, шешімін табу қиынға соқпайды.

– Діни экстремизм мен радикализмге итермелейтін қандай факторлар бар?

– Жалпы, діни экстремизм мен радикализмге итермелейтін көптеген факторлар бар. Олардың бірсыпырасын тізбелер болсақ:

Біріншіден, психологиялық факторларды айтып өтуімізге болады. Оған индивидтердің ой-өрістерінің дұрыс жетілмеуі, психикалық ауытқушылыққа ұрыну, отбасы бақытын сезіне алмаушылық, қылмыс жасап, одан арылу үшін діннен жұбаныш іздеймін деп діни радикализмге ұрыну, азаматтардың қоғамда өз орнын таппауы, тағдыр тауқыметін тартып, психологиялық күйзеліске түсу, өштескен адамдарынан радикалды болу арқылы кек алам деп ойлау, дінге бет бұрамын деп рационалистік пайымнан айырылып қалу және т.б. осы тақылеттес себептерді алға тартуға болады.

Нақты деректерге сүйенер болсақ, еліміздегі 500-ден астам радикалды идеологияны ұстанушылар ішінде толық емес отбасынан шыққандар – 18 пайыз,  психологиялық соққы алғандар – 39 пайыз, бас-сүйек жарақатын алғандар – 36 пайыз, түзету мекемелерінде болғандар – 32 пайыз, маскүнемдікке салынғандар – 61 пайыз, есірткіге тәуелділер – 27 пайыз, құмар ойынына салынғандар 43 пайыз екен

– Тағы қандай факторды айтар едіңіз?

– Діни экстремизм мен радикализмге әлеуметтік факторлар да итермелейді деп ойлаймын. Мысалы, индивидтің өмірден әділетсіздік көруі, қиын әлеуметтік ахуалдың (кедейшілдік) ауыртпалығын көтере алмау, дін ұстануды әлеуметтік-экономикалық мүддеге айналдыру, діни адам болып көріну арқылы өз конъюнктурасын күшейту және т.б. әлеуметтік сипатқа ие факторларды негізге алуға болады. Мысалы, психолог Л.Шакимованың зерттеуінде болған лаңкестердің 52-сінің тұрақты жұмысы жоқ, 38-інің тұрмыс деңгейі төмен, 52-сінің баспанасы жоқ.

– Тағы да қандай факторлар бар?

– Саяси факторларды алға тарта аламыз. Айталық, азаматтардың елдегі саяси жүйемен келіспеуі, қоғамдағы сыбайлас-жемқорлықты қатаң сынға алуы, зайырлылықты атеизммен шатастыруы, мемлекеттің заң шығару механизімін жоққа шығаруы және т.б. осындай саяси шетін көзқарастар діни экстремизм мен радикализмге итермелейді.

Яғни, біз ел тұрғындарына мемлекеттің саяси жүйесінің дұрыс бағытта дамып жатқанын түсіндіре білуіміз керек. Егер, халықтың саяси санасына сенім ұялататын реформалардың жүзеге асып жатқанын жеткізе алмасақ, онда діни экстремистер оны өз пайдасына жаратуға тырысады.

– Біраз жәйтті тізіп, бірақ діннің өзін айтпадыңыз?

– Иә, діни факторлардың да шетін көзқарастардың орын алуына түрткі болатынын жоққа шығара алмаймыз. Оған азаматтардың дәстүрлі діни құндылықтар туралы жеткілікті мәліметтермен сусындамауын, исламдануға еліктеушілік, теріс діни ағымдардың жалған идеологиясына алдану, белгілі-бір шейх немесе жалған уағызшыны соқыр сезіммен пір тұтуды, діндегі кейбір көп әйел алу, ғанимат (әскери олжа), хижра, жихад және т.б. құндылықтарды нәпсі мен жалған намыс тұрғысынан бағалау немесе қате түсіну, ислам дінін ата-бабамыздың ұстанған жолы деп ұғып, қатты діни ұстанымға бару және т.б. себептерді атауға болады.

Жалпы, түзету мекемесінде жазасын өтеп жатқан діни содырлардың басым көпшілігінің діни сауаты өте төмен. Бұл дегеніміз халықтың діни сауатын арттыру керек екенін көрсетеді.

– Діни лаңкестікке ұрындырар себептерді тізбелеп бердіңіз. Енді осыны қалай еңсереміз?

– Діни мәселелермен күресудің бірнеше сатысы бар. Оның алғашқысында профилактикалық жұмыстар жүргізіледі. Бұл сатыда жалпы халықпен, оның ішінде әртүрлі аудиториямен кездесулер өткізіп, діни қауіпті идеологиялардан құлағдар етіп, сақтандырамыз. Мысалы, елмізде заңмен тыйым салынған діни-саяси ұйымдарды, діни-ұлттық ұйымдарды, оккульттік-мистикалық діни ұйымдарды, діни-реформаторлық ұйымдарды, еліміздегі шетелден басқарылатын дәстүрлі діни ұйымдардың атын атап, түсін түстеп, олардың арбауына түсіп қалмауға шақырамыз.

Келесі реаблитациялық сатыда қауіпті діни идеологияларды ұстанушылармен және жат діни ағымдардың жетегіне ерушілермен теологиялық, әлеуметтік-психологиялық, саяси-құқықтық тұрғыда айықтыру жұмыстарын жүргізіледі. Атап айтар болсақ, оларға кәлам, фиқһ, тәпсір, хадис, исламдағы мемлекет туралы тұжырымдарды тарқатып түсіндіру арқылы асқын діни ұстанымынан қайтарып, оңалту көзделеді.

Үшінші дерадикализация сатысында радикалды іс-әрекекеттерді жүзеге асырғаны үшін түзету мекемелерінде жазасын өтеп жатқан азаматтармен теологиялық жұмыстар жүргізіледі. Оларға түзету мекемесінің (КУИС) ішкі ережесіне сәйкес белгіленген уақыттарда балама діни қайнар-көз ретінде дәстүрлі классикалық кітаптар оқыту, белгілі пәндерді жүйелі түрде өткізу арқылы діни түсініктерін түзеп, райынан қайтару межеленеді.

Соңғы пробация сатысында жазасын өтеп шыққан азаматтарды бостандықта қоғамдық ортаға қайта бейімдеу үшін белгіленген мерзім ішінде оған теологиялық, әлеуметтік-психологиялық, құқықтық көмек беру арқылы толық тәрбиелеуді мақсат етеміз.

– Діни экстремизмді түбегейлі жеңу үшін не істеуіміз керек?

– Діни экстремизм мен радикализм көп қырлы құбылыс. Оның әртүрлі жіктері бар. Әлеуметтік ахуалдың төмендігі, психологиялық күйзелістер, саяси және діни мәселелер оған итермелейтін көп факторлардың бірі ғана.

Діни экстремизм мен радикализмнің алдын алу үшін әлеуметтік аз қамтылған тұрғындарды жұмыспен қамтып, тұрмыстық жағдайын жақсартуға мемлекет реформалар қабылдауы шарт.

Сонымен қатар, өмірден өз орнын таппаған немесе әртүрлі қиын жағдайларға төтеп бере алмай психологиялық күйзеліске ұшыраған азаматтарға рухани-моральдік көмек көрсететін орталықтар және ірі мекемелерден қызметтік штат ашып, олардың мобильді қызмет етуіне жағдай жасау қажет.

Сыбайластық пен жемқорлықты жойып, діни тұрғыда халықты қажетті мөлшерде сауаттандырсақ, діни радикализмнің қаупі біршама сейіле түседі деп ойлаймын.

– Әңгімеңізге рахмет!

Kazislam.kz

Таңбалар: Мұхан Исаханрадикализмсұхбат
Бөлісу13Твитерге8Бөлісу2Бөлісу

Ұқсас мақалалар

Отандық дінтану ғылымындағы жаңа белестер
Жаңалықтар

Отандық дінтану ғылымындағы жаңа белестер

25.04.2025
Ағымдар ақиқаты

Радикалды идеология – тұрақсыздық факторы

15.02.2025
Тағы жүктеу
Келесі жазба

Медреседе оқып жүр қалай қазақ баласы?

Пікір қалдыру Жауапты болдырмау

Э-пошта мекенжайыңыз жарияланбайды. Міндетті өрістер * таңбаланған

Көп қаралғаны

  • Қыздар медресесіне неше жастан қабылдайды?

    Қыздар медресесіне неше жастан қабылдайды?

    37 бөлісті
    Бөлісу 15 Твитерге 9

Соңғы жарияланымдар

Әлемді алаңдатқан соғыс
Қоғам

Әлемді алаңдатқан соғыс

19.06.2025
Жаңалықтар

V Республикалық Ақсақалдар кеңесінің форумы өтті

19.06.2025
Пайғамбар (с.ғ.с.) да зайырлы білім алуға шақырған
Ғибратты әңгімелер

Ең маңызды нәрсе не?

18.06.2025
Тағы жүктеу
Қазақстандағы Ислам

Kazislam порталы – мемлекетіміздің дін саласында жүргізіп жатқан жұмыстарын насихаттайтын еліміздегі бірден-бір интернет-ресурс.

Біздің қолдаушыларымыз:

  • Бастапқы бет
  • Жоба туралы

© 2024 kazIslam.kz Яндекс.Метрика ZERO.kz

Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
  • ҚАЗ
  • РУС
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы

© 2024 kazIslam.kz Яндекс.Метрика ZERO.kz

Қош келдіңіз!

Төмендегі тіркелгіңізге кіру

Құпиясөзді ұмыттыңыз ба?

Құпия сөзді қалпына келтіру

Please enter your username or email address to reset your password.

Кіру
-
00:00
00:00

Queue

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00