Қай елде, қай қоғамда болмасын адамзат баласы жас ұрпақ тәрбиесіне зор мән берген. Білім алудың негізгі қағидасы – тәлім-тәрбие. Яғни, бала бойына ұлттық құндылықтарды сіңіре отырып, адамгершілікке тәрбиелеу мемлекет үшін де, діни ұйымдар үшін де маңызды. Білім алу процесінде қажетті ақпараттар қоғамдағы саяси және өзге де процестерге әсер етуі мүмкін, сол арқылы мемлекеттің дінге деген көзқарасы анықталады.
Көптеген елдердегі діни ұйымдар тек діни біліммен ғана шектелмейді, оларда жалпы білім беретін мектептер, зайырлы колледждер мен университеттер бар, олар зайырлы білім береді. Осыған байланысты діни ұйымдардың білім беру қызметі мен діни білім беруді ажырату керек. Білім беру қызметі кеңірек ұғым және діни білімнен басқа көптеген зайырлы сипаттамаларды қамтиды.
Бүгінгі таңда әлемнің көптеген елдерінде байқалған жалпы тенденция білім беруді секуляризациялауда көрінеді. Бұл ретте білім беру саласынан дінді алып тастауды емес, білім беру процестері үшін жауапкершілікті қайта бөлуді білдіреді. Қазіргі жағдайда мемлекет білім беру мәселелеріне жауапты.
Мұндай секуляризацияның көріністерінің бірі мемлекеттің бақылау және қадағалау функцияларын күшейтуде, оның ішінде мемлекеттік емес білім беру секторында, діни ұйымдардың білім беру қызметіне қатысты мемлекеттік стандарттар мен талаптарға бағынуында көрінеді. Бұл тенденцияның көрінісін, ең болмағанда, діни бірлестіктер құратын жалпы білім беру ұйымдарын мемлекеттік тіркеу мысалынан табуға болады.
Егер әлемдегі көптеген мемлекеттер тіркелмеген діни ұйымдардың қызметінен қорқынышты ештеңе көрмегенмен, мектептеріне деген талаптары әлдеқайда қатаң. Қазіргі мемлекет зайырлы және діни біліммен, сондай-ақ діни ұйымдардың осы білім берудегі рөлімен байланысты күрделі мәселелерді шешуге мәжбүр. Білім алу құқығы діни білім алу құқығын немесе діни наным-сенімдер негізінде және мемлекет санауға тиіс діни элементтермен білім алу құқығын да қамтиды, оларды белгілі бір дәрежеде елдің білім беру жүйесіне жібереді.
Діни білім беру саласында әлемнің әртүрлі елдері шешетін нақты проблемалардың сипаты бірдей емес. Кейбір елдерде мемлекеттің діни мектептерді қаржыландыру мүмкіндігі немесе мемлекеттік мектептерде дінді оқыту қажеттілігі туралы қызу пікірталастар жүріп жатыр. Басқа елдерде мүлдем басқа мәселелер талқыланады: діни ұйымдарға мемлекеттік мектептерге рұқсат етілмейді, сонымен қатар жеке мектептерде немесе олардың ұйымдарында діни білім беруде белгілі бір қиындықтар бар. Үшінші елдерде қиындықтар тіпті өз министрлерін дайындаумен байланысты, онсыз көптеген діни ұйымдар өмір сүре алмайды.
Әрбір мемлекет өзінің діни және білім беру саясатына, діни тарихына, идеологиялық көзқарастарына сәйкес діни ұйымдардың білім беру қызметіне байланысты мәселелерді шешеді. Айталық, діни дәстүрлері күшті елдерде діни білім берудің жалпы білім беру жүйесінен алшақтауы мүмкін емес.
Асима ДҮЙСЕНБАЕВА,
Дін мәселелерін зерттеу
орталығының аға маманы
Жас ұрпақтың санасына білім нәрімен қатар оның қоғамда өз орнын тауып, орнығуы үшін тәрбие мен тәлім беріледі. Осы тұста тұлға ретінде жастардың сенімі, діни сауаты да маңызды рөл атқарады. Демек, діни білімнің жеткілікті берілуі мемлекеттік оқу орындарының ажырамас бөлігі деп қарастырылады.
Мектеп жасынан бастап мемлекеттік оқу орындарымызда Дінтану пәні ретінде алғашқы діни сауатты ашу әрекеті жасалған, және бұдан бөлек колледж, университеттерде конференция түрінде дұрыс насихат жасалып, іс-шаралар ұйымдастырылып тұрады. Мұның барлығы діни сауаттылық қашанда маңызды екенін көрсетеді.
Діни білім бере тұиа бастысы, бірінші ұлтымызды ұмытпауымыз абзал. Себебі, ең біріншіден, туған елдің дәстүрін я салтынан айырмауымыз қажет.
Әрине, діни білім алу адамның қоршаған ортасын жақсырақ тануына орасан зор септігін тигізеді. Алайда, ол білім ешбір уақытта насихатқа айналмағаны жөн
Басқа дереккөздерден дін жайлы жалған ақпарат алғанша, мемлекетпен расталған және тексерілген білімді үйрету дұрыс болып табылады деп ойлаймын.
Қазақстан зайырлы және барлығының құқығын қорғайтын мемлекет болғандықтан, дін өкілдеріне осындай көмек көрсетілуі қажет.