Сәрсенбі, 16 Шілде, 2025
  • ҚАЗ
  • РУС
  • Бастапқы бет
  • Жоба туралы
  • Кіру
Қазақстандағы Ислам
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
Қазақстандағы Ислам
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
Қазақстандағы Ислам
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету

Мұсылман құқығының негізгі мектептері (мәзһабтар)

27.09.2024
- Ислам, Таңдаулы
0
167
ҚАРАЛДЫ
Facebook-те бөлісуTwitter-де бөлісу

Құран мен сүннетті әртүрлі тәпсірлеу әдістерінің негізінде VIII-IX ғасырларда мұсылман құқығы мектептері – төрт мәзһаб қалыптасты. Олар теологтар арасындағы заңи және культтік мәселелерді айшықтайтын келіспеушіліктерге байланысты пайда болған. Сондықтан да әралуан ғалымдар қауымдастықтары даулы мәселелерге өзіндік жауаптарын берді. Құқықтық мектептерді беделді теолог-имамдар негіздеді.

Төрт мәзһаб та мұсылман шындығының түйткілдерін әрқайсысы өзінше шешеді. Дегенмен де олар тең дәрежелі және де бірін-бірі құқықтық тұрғыда мойындайды. Жалпылай алғанда, сунниттік Исламда төрт мәзһаб қызмет етеді – Ханафи мәзһабы, Шафиғи мәзһабы, Малики мәзһабы, Ханбали мәзһабы. Мәзһабтар мектептерді негіздеушілердің құрметіне солардың есімдерімен аталған. Әрбір суннит осы мәзһабтардың бірінің өкілі болып табылады. Сунниттік ілім мұсылманның осынау төрт құқықтық мектептің кез келгенін таңдауына кеңшілік береді.

  1. Ханафи мәзһабы. Мәзһабтарды негіздеушілердің ішіндегі тұңғышы және беделдісі Имам Ағзам Әбу Ханифа (767 ж. қайтыс болған). Ол «әль-Фикх әль-акбар» кітабының авторы. Бұл кітап Ислам догматикасының тырнақалды жазбаша шығармасы және мәзһабтың негізгі идеялық қайнары.

Ханафиттер негізгі және сөзсіз қабылданатын діни құқықтық қайнар бұлақ ретінде Құранды атайды. Ал сунна жолы мәні мен маңызы жағынан екінші дерек көзі болып табылады, мұның өзінде хадистерді сүзгілеуге барынша мән беріледі.

Ханафи мәзһабы күрделі мәселелерді шешу барысында беделді теологтардың мақұлдауына иек артады. Шариғаттан бөлек сол мемлекетте салтанат құрып тұрған кең қолданыстағы халықтық дәстүрлер мен ғұрыптарға жүгінуге де оң қабақ танытылады. Әдепкі құқық – адат – құқықтың тәуелсіз қайнар көзі ретінде қарастырылып, мұсылмандық нормалардың дүниенің түрлі аймақтарына бейімделуін жеделдетті.

Можно ли совершать намаз в обуви?

Жұма намазында сыртта аяқ киіммен намаз оқуға бола ма?

15.07.2025
Велосипедпен умраға бара жатқан жолаушыға көмек көрсетті

Велосипедпен умраға бара жатқан жолаушыға көмек көрсетті

15.07.2025

Жергілікті ерекшеліктерге мән беру мен оларға төзімділікпен қарау ханафи мәзһабының барынша кең таралуына жол ашты. Бұл жолды тұтушылар Орталық Азия, Орта Азия, Еділ-Орал аймақтары, Таяу Шығыс, Үндістан, Қытай және өзге де елдерде басым көпшілікті құрайды. Қазақстан мұсылмандарының көпшілігі Ханафи мәзһабы жолын ұстанушыларға жатады.

2. Мәлики мәзһабы. Бұл мектептің негізін қалаушы – теолог және құқықтанушы Малик ибн Әнәс (713-795 ж.ж). Ол Пайғамбардың (с.ғ.с) хадистері мен сахабаларының пәтуаларын зерттеген. Құқықтық нормалардың негізгі көзі – Құран мен Сунна. Бұл ретте сүннет Құранның мазмұндық жалғасы ретінде қарастырылады. Мұхаммед пайғамбардың (с.ғ.с) жан жолдастары – сахабалар таратқан хадистер толықтай мойындалып, қандай да бір тездеуге салынбайды. Сондай-ақ адат нормаларын қолдануға да жол беріледі.

Бұл мектеп ханафиттерге айтарлықтай жақын, ал айырмасы – қаталырақ және кейбір мәселелерге төзімсіздеу. Мәлики мәзһабы көбіне-көп Мағриб (Марокко, Алжир, Тунис, Ливия) елдеріне кең таралған, қысқасы, африкалық мұсылман елдеріне десе де болғандай, мысал ретінде Мысыр мен Суданды атасақ болады.

3. Шафиғи мәзһабы. Мәзһабтың негізін аш-Шәфии (820 ж. қайтыс болған) қалады. Ол өз ілімінде Әбу Ханифа мен Малик ибн Әнәстің жекелеген ұстанымдарын біріктіруге тырысты. Мұның өзінде шафиғилар құқықтық тармақтар бойынша ханафиларға қарағанда айтарлықтай қатал тәпсірлерді ұстанады. Шафиғи мәзһабы Сирияда, Шығыс Африка, Үндістан, Пәкістан мен Индонезияда зор ықпалға ие.

4. Ханбали мазһабы. Бұл мәзһабтың негізін қалаушы – Ахмет бин Ханбал (778/780-855 ж.ж). Аталған мәзһаб Исламға қатысты аса сақтанымпаз түсініктерді қуаттаған қозғалыс негізінде пайда болды. Ханбалилар Исламның негізгі догматтарын рационалдық тұрғыда тәпсірлеудің барлық бағытын жоққа шығарады және де Құдай жазмышының кәмілсіздігіне имандай ұйиды. Олар сүннетті Құран тәпсірінің басты көрсеткіші көреді, тиісінше (Құранмен қатар), бұл мұсылмандар дінінің негізгі критериі саналады.

Ханбалилар төзімсіздігі мен сақтығымен ерекшеленеді. Олар Құран мен Суннамен тікелей үндеспейтін құқық пен сенім жүйелеріндегі барлық жаңалықтарды жоққа шығарады. Қасиетті мәтіндерді аллегориялық тұрғыда тәпсірлеуге жол берілмейді. Ханбали мәзһабы шариғаттың рәсімдік және құқықтық нормаларын қатаң ұстануымен ерекшеленеді. Араб түбегінде пайда болған бұл мәзһаб мұсылман әлемінде кең таралған.

Барлық төрт мәзһаб та құқық пен рәсім мәселелері бойынша түрлі көзқарасты ұстанғанымен, көбіне-көп бір мемлекеттің аясында бейбіт жасаса береді. Барлық төрт мектепке де сунниттер теңдік белгісін қояды, әркім өз ықыласын осы мәзһабтардың біреуіне аударуға немесе бірінен біріне ауысуға хақылы және де ол мектептердің оқу құралдарын теңдей пайдалана алады.

Х ғасырда мұсылман теологтары арасында «Беделді мәтіндердің түпкілікті тәпсірі жасалып бітті» деген пікір кең тарады. Жаңа құқықтық мектептер (мәзһабтар) ашудың қажетсіздігі және бұл үрдісті тоқтату жөнінде шешім қабылданды. Бұдан әріде жаңа дербес тұжырымдар тек мәзһабтар аясында ғана жасалатын болды.

Абылайхан ҚАЛНАЗАРОВ

Таңбалар: Абылайхан Қалназаровбасты тақырыпмәзһаб
Бөлісу4Твитерге3Бөлісу1Бөлісу

Ұқсас мақалалар

Дүниені мойындатқан діндарлар
Видео

Дүниені мойындатқан діндарлар

12.07.2025
Балалар қауіпсіздігі – тұтас қоғамның міндеті
Жаңалықтар

Балалар қауіпсіздігі – тұтас қоғамның міндеті

11.07.2025
Тағы жүктеу
Келесі жазба

Құлшылық – кемелдік мектебі

Пікір қалдыру Жауапты болдырмау

Э-пошта мекенжайыңыз жарияланбайды. Міндетті өрістер * таңбаланған

Көп қаралғаны

  • Медресеге қалай түсуге болады?

    481 бөлісті
    Бөлісу 192 Твитерге 120

Соңғы жарияланымдар

Можно ли совершать намаз в обуви?
Сұрақ-жауап

Жұма намазында сыртта аяқ киіммен намаз оқуға бола ма?

15.07.2025
Велосипедпен умраға бара жатқан жолаушыға көмек көрсетті
Жаңалықтар

Велосипедпен умраға бара жатқан жолаушыға көмек көрсетті

15.07.2025
Ғибратты әңгімелер

Жеті ұрпаққа жетер шарапат

15.07.2025
Тағы жүктеу
Қазақстандағы Ислам

Kazislam порталы – мемлекетіміздің дін саласында жүргізіп жатқан жұмыстарын насихаттайтын еліміздегі бірден-бір интернет-ресурс.

Біздің қолдаушыларымыз:

  • Бастапқы бет
  • Жоба туралы

© 2024 kazIslam.kz Яндекс.Метрика ZERO.kz

Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
  • ҚАЗ
  • РУС
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы

© 2024 kazIslam.kz Яндекс.Метрика ZERO.kz

Қош келдіңіз!

Төмендегі тіркелгіңізге кіру

Құпиясөзді ұмыттыңыз ба?

Құпия сөзді қалпына келтіру

Please enter your username or email address to reset your password.

Кіру
-
00:00
00:00

Queue

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00