Сәрсенбі, 10 Желтоқсан, 2025
  • ҚАЗ
  • РУС
  • Бастапқы бет
  • Жоба туралы
  • Кіру
Қазақстандағы Ислам
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
Қазақстандағы Ислам
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
Қазақстандағы Ислам
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету

Ирандағы ниматуллаһшылар тарихатын теріс ағым деп бағалауыңыздың себебі неде?

03.12.2014
- Сұрақ-жауап
0
102
ҚАРАЛДЫ
Facebook-те бөлісуTwitter-де бөлісу

 

Бұл тарихатты Ниматулла Уәли (1431 ж.ө.) атты шайх негізін қалады. Алғаш тарих сахнасына шыққан кезде тарихаттың ішкі ережелері сүнниттік нормаларға сай болғанымен, кейін біртіндеп уақыт және кеңістік тұрғыдан ниматуллашыларға шииттік сенім екпінді ықпал ете бастады. Осыған орай, зерттеушілер ниматуллашылар қауымдастығының тарихын шартты түрде былайша екі кезеңге бөліп қарастырады:

Бірінші, Ниматулла Уәли және ХVIII ғасырдың басына дейінгі кезең.

Екінші, Масум Әли шах Декани мен Шах Тахир Деканидің 1776 жылы Үндістаннан Иранға қайта оралуынан бүгінгі күнге дейінгі кезең.

Дінаралық татулықтың маңызы неде?

01.12.2025

Оқушының сабақты тастап, жұмаға баруына бола ма?

26.11.2025

ХV ғасырдың алғашқы жартысында Ниматулла Уәлидің соңынан ерген сопылардың тынымсыз еңбегінің нәтижесінде тарихат бүкіл Иранға әсер ете алатын үлкен қауымдастыққа айналды. Олар қоғамның әртүрлі әлеуметтік топтарын өздеріне тарту арқылы өз жақтастарының санын мейлінше арттырды. Дегенмен, келе-келе тарихат өз деңгейін көтеру үшін көбінесе ақсүйек топтарға арқа сүйеді. Осы талғампаздықтың нәтижесінде Иранның ірі феодалдары ниматулашыларға мүше болып кіруді өздеріне зор құрмет санай бастады. Яғни, ішкі қағидалары тақуалықты арттыруға арналғанымен, қауымдастық қоғамға ықпалды тұлғаларды мүше етумен біртіндеп саяси сипат алды.

Тахмаспа Біріншінің (1524-1576 жж.) тұсында ниматуллашылар үкіметке қарсы оппозициялық жасырын ұйымға айналды. Сафави әулетінің билігін құлатпақ болған Бекташ ханды жақтап ниматуллашылар Аббас І-ге (1587-1679 жж.) ашықтан-ашық қарсы шықты. Қауымдастықтың саясиланғанынан қауіптенген Аббас І және оның мирасқорлары ниматуллашыларды қатал жазалауға көшті. Оларды бұрынғы ықпалы мен беделінен айырып қана қоймай, тарихаттың ұжымдық түрде жұмыс жасауына мемлекеттік тұрғыдан тыйым салды. Ал, биліктің құрығынан аман қалған ниматуллашылар рабат (шекара) аймақтарына қашып, жан сауғалады. Қуғындалу барысында қауымдастық жетекшілері Үндістанға өтіп кетті.

Хайдарабадтан 1776 жылы оралған Масум Әли Шах пен Тахир Декани тарихаттың силсаласын жаңғыртушы ретінде Иранда қайтадан бой көрсетті. Масум Әли Шах (1794-1798 жж.) Ширазда тұрақтап, осы жерді қауымдастықтың жаңа орталығы етті. Ол Наджарлар әулетінің (1796-1925 жж.) қолдауымен өз идеяларын кең көлемде насихаттаумен тарихаттың бір кезде айырылып қалған беделін қайтадан қалпына келтірді. Тіпті, ықпалын әжептәуір арттырды. Сөйтіп, ХІХ ғасырдың ортасына дейін ниматуллашылар тұтастығын сақтай отырып ілгері дамыды. Алайда, ХІХ ғасырдың аяғына қарай ниматуллашылар өз ішінен бірнеше тармаққа бөлініп кетті. Бұлардың ішінде Гунабаттар тармағы тарихаттың негізін сақтай отырып, Иран тарихында маңызды қызмет атқарды.

Гунабаттар негізін Ана Мұхаммед Қазым Исфахани қажы (1876 ж.ө) қалады. Бұл кезде ниматуллашылардың Бидхуд пен Тегеранда негізгі екі орталығы болды. Сонымен бірге, Исфаханда, Керманшахта, Мешхадте, Реште, Хамаданда да ханакалары орналасты. Әу баста, ниматуллашылардың ілімін Ниматулла Уәли ұсынған рухани ұстаным мен діни тәжірибе негізін құрады. Бірақ, кейін тарихат біржолата шиттік бағытқа көшкен соң, белгілі бір деңгейде өзгерістерге ұшырады. Мысалы, өзгерістен соң ниматуллашылар өз аттарына хз.Әлидің атын қосып айтуды міндетті санады. Рухани кемелденуді жеті сатыдан, кейбір мүшелері қабілеттеріне қарай қырық пен жүз сатыға дейін көтерді. Қауымдастықтың кейбір тармақтары табысының 10 пайызын, кейбір тармақтары табысының 1/8 пайызын тарихатқа беруі тиіс еді. Сондай-ақ, ниматуллашылар Мұхаммед пайғамбардың (с.ғ.с.) туған күні – «Мәуліт» мерекесімен бірге хз.Әлидің туған күнін мереке ретінде тойлайтын. Әлбетте, бұл ниматуллашылардың әз-пайғамбарға деген сенімінің бұзылғандығының көрінісі еді. Әсілі, Құранда «Ахзап» сүресінің 40-аятында Мұхаммед пайғамбарға (с.ғ.с.) басқаларды теңестіруге болмайтындығы анық айтылған. Яғни, ниматуллашылардың адамзаттың ардақтысы әз-пайғамбарды (с.ғ.с.) хз.Әлимен тең қоюы – олардың дәстүрлі Исламнан ауытқығандығын байқатады.

Сонымен қатар, ниматуллашылардың шииттік бағыттан болуы да, тарихаттың саяси тұрғыдан ортодоксальді Исламға қарама-қайшылығын әйгілейтін еді. Шииттік ағымдардың пайғамбарымыз Мұхаммедтің (с.ғ.с.) қызы Фатима мен күйеу баласы хз.Әлиден тараған ұрпаққа ғана халифалық тиесілі деген саяси көзқарасы сүнниттік ұстанымға кереғар-тын. Бұл алғашқы халифат тізгінін ұстаған хз.Әбу Бәкір, хз.Омар, хз.Османның билігінің лигитимдігін жоққа шығару еді. Жалпы, Хақ діннің негізгі қайнар-көздерінде халифалық биліктің мұрагерлік жолмен берілетіндігі туралы дерек жоқ. Керісінше Құран Кәрімде: «Аллаға бой ұсынып, пайғамбарға, әрі өздеріңнен болған әмір иелеріне бой ұсыныңдар» («Ниса» сүресі, 59-аят) – деп бұйырылған. Хақ Елшісі (с.ғ.с.) де: «Исламға сай ел билеген әміршілерге мойынсұныңдар», – дейді. Осы себептен де, дәстүрлі Ислам ғұламалары шииттік саяси ұстанымды теріске шығарады.

Дәстүрлі Ислам негіздерінде «тарихат» – «мухлистің (ықылас иесі) көңіл әлемін Хақ шуағына бөлейтін, қауыштыратын қағидаттар жүйесін құрайтын жол» мағынасын білдіреді. Әйтсе де, сопылықтың атын жамылып, Ислам құндылықтарын аяққа таптаған бұзылған тарихаттар осы жауһар ілімге ұдайы кері әсерін тигізіп келеді..

 

 

 

 

 

 

 

Таңбалар: Мұхан Исахан
Бөлісу2Твитерге2БөлісуБөлісу

Ұқсас мақалалар

Иттифақ-ул-муслимин – Ресейдегі алғашқы мұсылмандар одағы
Ислам

Иттифақ-ул-муслимин – Ресейдегі алғашқы мұсылмандар одағы

22.08.2023
Мұсылмандар бюросының мүшесі – Жұбаныш Бәрібаев
Ислам

Мұсылмандар бюросының мүшесі – Жұбаныш Бәрібаев

17.08.2023
Тағы жүктеу
Келесі жазба

Қоғамның діни сауаттылығы деңгейін көтеру мақсатында атқарылып жатқан кешенді жұмыстар

Пікір қалдыру Жауапты болдырмау

Э-пошта мекенжайыңыз жарияланбайды. Міндетті өрістер * таңбаланған

Соңғы жарияланымдар

Діни радикализмнің алғашқы белгілері қандай?
Ағымдар ақиқаты

Рухани тәрбие – радикализмге қарсы иммунитет

10.12.2025
Димашқа Латвия мәдени канонына енген музыкалық аспап сыйға тартылды
Жаңалықтар

Димашқа Латвия мәдени канонына енген музыкалық аспап сыйға тартылды

10.12.2025
Ұлттық идеология: қорғалуға тиіс құндылықтар
Қоғам

Ұлттық идеология: қорғалуға тиіс құндылықтар

09.12.2025
Тағы жүктеу
Қазақстандағы Ислам

Kazislam порталы – мемлекетіміздің дін саласында жүргізіп жатқан жұмыстарын насихаттайтын еліміздегі бірден-бір интернет-ресурс.

Біздің қолдаушыларымыз:

  • Бастапқы бет
  • Жоба туралы

© 2025 kazIslam.kz Яндекс.Метрика ZERO.kz

Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
  • ҚАЗ
  • РУС
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы

© 2025 kazIslam.kz Яндекс.Метрика ZERO.kz

Қош келдіңіз!

Төмендегі тіркелгіңізге кіру

Құпиясөзді ұмыттыңыз ба?

Құпия сөзді қалпына келтіру

Please enter your username or email address to reset your password.

Кіру
-
00:00
00:00

Queue

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00