Сенбі, 6 Желтоқсан, 2025
  • ҚАЗ
  • РУС
  • Бастапқы бет
  • Жоба туралы
  • Кіру
Қазақстандағы Ислам
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
Қазақстандағы Ислам
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
Қазақстандағы Ислам
Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету

Имам Ағзам тағдыр туралы не деген?

05.09.2017
- Ислам
0
367
ҚАРАЛДЫ
Facebook-те бөлісуTwitter-де бөлісу

Ғаламда пайда болған барлық нәрсе иләхи тағдыр мен қазаға қарай орын алады. Өйткені, Құран[2] мен хадистерде[3] барлық нәрсенің жаратылмай тұрып, алдымен жазылғандығы және орын алатын барлық нәрсенің осы жазмышпен жүзеге асатындығы айтылған. Алла тағала жақсы-жаманды барлық нәрсені терең ілімімен алдын-ала біліп, сол іліміне қарай лаух-ы махфузға жазып қойған[4]. Осы арқылы мүминдерді иманға, кәпірлерді күпірге «итермелеместен» баршаға өзінің дербес қалауымен әрекет етуіне мүмкіндік берген. Сондай-ақ, әр адамға қаласа, иман етуіне, қаламаса, иман етпеуіне қажетті ерік-жігер берген.

Адамға берілген таңдау еркі иман етуге де, етпеуге де мүмкіндік береді. Иман етуге де, иман келтірмеуге де екі бөлек ерік қажет емес. Өйткені, Алла әркімнің тағдыр-талайын өзіндік дербес қалауымен анықтайтындай етіп жазған. Осы себепті, ешкім де анасынан мүмин немесе кәпір болып тумайды, мүмин болып жүріп кәпір, кәпір болып жүріп мүмин де бола алады.

Алла тағала құлдарының іс-әрекеттерін жаратады. Пенделер болса, қай амалды жасауды өздері іштей қалайды (кәсб). Егер пенде өз ісін өзі жаратқанда, оларды қалауынша жасап, әр қалағанын жүзеге асыра алуы тиіс еді. Шынтуайтында, пенде әр қалағанын орындай алмайды. Іс-амалдарын жасау күші (иститағат) істен бұрын емес, іс барысында құлдарға берілген. Егер пенде істі жасаудың алдында бұл күшке ие болған болса, Аллаға мұқтаж болмас еді. Ал Құранда пенделердің сәт сайын Аллаға мұқтаж екендіктері айтылған[5]. Күш-қуат істі жүзеге асырудан кейін де пендеге берілмеген. Өйткені, ондай жағдайда іс иститағатсыз жүзеге асуы тиіс, бұл болса мүмкін емес жағдай. Бұндағы мән – Алла құлдың бойындағы иститағатты (жасау қабілетін, шамасын) жаратушы, ал сол істің жақсы, яки, жаман жолда қолданып, әрекет етуі құлға тән (касб). Осы түсініктемелерді берумен қатар Әбу Ханифа ерекше сақтық таныта отырып, Арнайы көзілдіріксіз күнге қарау мүмкін болмағанындай, тағдыр мен құлдардың іс-қимылы мәселесін де ақылдың танып-білуі мүмкін емес екенін айтады[6]. 

Алау ӘДІЛБАЕВ,

теология ғылымының докторы



[1] Әбу Захра, Әбу Ханифа, 158-б.

[2] «Қамар» сүресі, 49, 52-53-аяттар, «Юнус» сүресі, 34 және 99-аяттар.

[3] Малик ибн Әнас, әл-Муатта, Қадар 14; Тирмизи, Иман 4

[4] Матуриди, Китабут-таухид (баспаға дайындаған Бекир Топалоғлы – Мұхаммед Аручи) Анкара, һ. 1423, 483-б; Баязизаде, сонда, 266-279 б.

[5] «Фатыр» сүресі, 15-аят; «Мұхаммед» сүресі, 38-аят

[6] Беязизаде, сонда, 150-165-б., 182-183-б, 243-б., 254-б.; Шевки Явуз, 147-б.

Шынайы бол…

25.11.2025
Бірінші байлық – денсаулық

Бірінші байлық – денсаулық

24.11.2025

Ғаламда пайда болған барлық нәрсе иләхи тағдыр мен қазаға қарай орын алады. Өйткені, Құран[2] мен хадистерде[3] барлық нәрсенің жаратылмай тұрып, алдымен жазылғандығы және орын алатын барлық нәрсенің осы жазмышпен жүзеге асатындығы айтылған. Алла тағала жақсы-жаманды барлық нәрсені терең ілімімен алдын-ала біліп, сол іліміне қарай лаух-ы махфузға жазып қойған[4]. Осы арқылы мүминдерді иманға, кәпірлерді күпірге «итермелеместен» баршаға өзінің дербес қалауымен әрекет етуіне мүмкіндік берген. Сондай-ақ, әр адамға қаласа, иман етуіне, қаламаса, иман етпеуіне қажетті ерік-жігер берген.

Адамға берілген таңдау еркі иман етуге де, етпеуге де мүмкіндік береді. Иман етуге де, иман келтірмеуге де екі бөлек ерік қажет емес. Өйткені, Алла әркімнің тағдыр-талайын өзіндік дербес қалауымен анықтайтындай етіп жазған. Осы себепті, ешкім де анасынан мүмин немесе кәпір болып тумайды, мүмин болып жүріп кәпір, кәпір болып жүріп мүмин де бола алады.

Алла тағала құлдарының іс-әрекеттерін жаратады. Пенделер болса, қай амалды жасауды өздері іштей қалайды (кәсб). Егер пенде өз ісін өзі жаратқанда, оларды қалауынша жасап, әр қалағанын жүзеге асыра алуы тиіс еді. Шынтуайтында, пенде әр қалағанын орындай алмайды. Іс-амалдарын жасау күші (иститағат) істен бұрын емес, іс барысында құлдарға берілген. Егер пенде істі жасаудың алдында бұл күшке ие болған болса, Аллаға мұқтаж болмас еді. Ал Құранда пенделердің сәт сайын Аллаға мұқтаж екендіктері айтылған[5]. Күш-қуат істі жүзеге асырудан кейін де пендеге берілмеген. Өйткені, ондай жағдайда іс иститағатсыз жүзеге асуы тиіс, бұл болса мүмкін емес жағдай. Бұндағы мән – Алла құлдың бойындағы иститағатты (жасау қабілетін, шамасын) жаратушы, ал сол істің жақсы, яки, жаман жолда қолданып, әрекет етуі құлға тән (касб). Осы түсініктемелерді берумен қатар Әбу Ханифа ерекше сақтық таныта отырып, Арнайы көзілдіріксіз күнге қарау мүмкін болмағанындай, тағдыр мен құлдардың іс-қимылы мәселесін де ақылдың танып-білуі мүмкін емес екенін айтады[6]. 

Алау ӘДІЛБАЕВ,

теология ғылымының докторы



[1] Әбу Захра, Әбу Ханифа, 158-б.

[2] «Қамар» сүресі, 49, 52-53-аяттар, «Юнус» сүресі, 34 және 99-аяттар.

[3] Малик ибн Әнас, әл-Муатта, Қадар 14; Тирмизи, Иман 4

[4] Матуриди, Китабут-таухид (баспаға дайындаған Бекир Топалоғлы – Мұхаммед Аручи) Анкара, һ. 1423, 483-б; Баязизаде, сонда, 266-279 б.

[5] «Фатыр» сүресі, 15-аят; «Мұхаммед» сүресі, 38-аят

[6] Беязизаде, сонда, 150-165-б., 182-183-б, 243-б., 254-б.; Шевки Явуз, 147-б.

Бөлісу9Твитерге6Бөлісу1Бөлісу

Ұқсас мақалалар

Жаңалықтар

Аида Балаева Халықаралық волонтерлер күнімен құттықтады

05.12.2025
«Үздік имам» интеллектуалды білім сайысының жеңімпаздары марапатталды
Жаңалықтар

«Үздік имам» интеллектуалды білім сайысының жеңімпаздары марапатталды

05.12.2025
Тағы жүктеу
Келесі жазба

Жаһилиет дәуірі мен ислам дініндегі жын туралы түсініктердің қандай айырмашылықтары бар?

Пікір қалдыру Жауапты болдырмау

Э-пошта мекенжайыңыз жарияланбайды. Міндетті өрістер * таңбаланған

Соңғы жарияланымдар

Жаңалықтар

Аида Балаева Халықаралық волонтерлер күнімен құттықтады

05.12.2025
«Үздік имам» интеллектуалды білім сайысының жеңімпаздары марапатталды
Жаңалықтар

«Үздік имам» интеллектуалды білім сайысының жеңімпаздары марапатталды

05.12.2025
Бауыржан Момышұлының өмірі мен қызметіне қатысты түпнұсқа құжаттар
Жаңалықтар

Бауыржан Момышұлының өмірі мен қызметіне қатысты түпнұсқа құжаттар

04.12.2025
Тағы жүктеу
Қазақстандағы Ислам

Kazislam порталы – мемлекетіміздің дін саласында жүргізіп жатқан жұмыстарын насихаттайтын еліміздегі бірден-бір интернет-ресурс.

Біздің қолдаушыларымыз:

  • Бастапқы бет
  • Жоба туралы

© 2025 kazIslam.kz Яндекс.Метрика ZERO.kz

Нәтиже жоқ
Барлық нәтижені көрсету
  • ҚАЗ
  • РУС
  • Жаңалықтар
  • Мақалалар
    • Мемлекет және дін
    • Ислам
    • Қоғам
    • Ағымдар ақиқаты
    • Исламдық қаржыландыру
    • Ғибратты әңгімелер
  • Сұхбат
  • Сұрақ-жауап
  • Видео
  • Тағы
    • Инфографика
    • Кітапхана
    • Сауалнама
    • Дінтану бұрышы

© 2025 kazIslam.kz Яндекс.Метрика ZERO.kz

Қош келдіңіз!

Төмендегі тіркелгіңізге кіру

Құпиясөзді ұмыттыңыз ба?

Құпия сөзді қалпына келтіру

Please enter your username or email address to reset your password.

Кіру
-
00:00
00:00

Queue

Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00